Hoe zit het met de garantie op de artikelen die we verkopen?
Vanwege de aard van het product, worden alle artikelen grondig onderworpen aan een strenge kwaliteitscontrole. Mocht er helaas toch iets niet in orde zijn, dan heeft u natuurlijk recht op garantie.
Binnen welke tijd kan een bestelling geretourneerd worden?
Mits de verzegeling niet verbroken is, kunt u de bestelling binnen 14 dagen na aankoop aanmelden voor retour. Vervolgens heeft u 14 dagen de tijd om de producten te retourneren.
Kunnen geopende artikelen geretourneerd worden?
Mits de verzegeling niet verbroken is, kunt u de bestelling binnen 14 dagen na aankoop aanmelden voor retour. Vervolgens heeft u 14 dagen de tijd om de producten te retourneren. Nadat wij de producten retour hebben ontvangen storten we het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen op uw rekening.
Door de aard van de producten die we aanbieden, is een geopend artikel niet geschikt voor wederverkoop en wordt dan ook vernietigd. De directe kosten voor het retour zenden worden niet vergoed.
Het is niet mogelijk om een deel van een bulkverpakking of samengestelde set terug te sturen.
Om het retour proces zo efficiënt mogelijk te laten verlopen verzoeken we u om contact met ons op te nemen via het contactformulier of per telefoon.
Hoe worden de winkelwagenkorting en/of staffelkortingen bij gedeeltelijk terugsturen verwerkt?
Indien orders gedeeltelijk worden geroutineerd, dan zullen de geldende winkelwagenkorting en/of staffelprijzen alleen worden gehanteerd op de producten die u daadwerkelijk behouden heeft. Dit betekent: u heeft uiteindelijk minder besteld (daar een gedeelte geretourneerd werd), waardoor u in een andere staffelkorting terecht komt. Het verschil tussen beide staffelprijzen, moeten wij u in rekening brengen. Dit kan ertoe leiden, dat u uiteindelijk geen geld terug krijgt.
Helaas zijn enkele producten uitgesloten van winkelwagenkorting. Indien dit het geval is, dan staat dit met rode tekst vermeld in de productomschrijving.
Kunnen producten met verbroken verzegeling worden geretourneerd?
In verband met de aard van de producten die wij verkopen, is het niet mogelijk om producten te retourneren als de verzegeling is verbroken, Hierdoor kunnen wij u als klant garanderen dat er geen vervuilde producten worden geleverd.
Mocht u na het openen constateren dat het product productiefouten bevat, dan kan dit uiteraard wel.
Hoe worden de verzendkosten bij het terugsturen van orders verwerkt?
De klant draagt zelf de kosten van het retourneren, Indien wij bij het uitleveren van de bestelling een fout hebben gemaakt, of dat er bijvoorbeeld sprake is van een productiefout, dan zijn de kosten voor ons.
De oorspronkelijke verzendkosten worden wel vergoed bij het volledig retourneren van een bestelling.
Hoe worden de verzendkosten bij gedeeltelijke terugsturen verwerkt?
Orders boven de € 75,- (excl. btw) versturen wij gratis. Indien orders gedeeltelijk worden geretourneerd, dan zullen wij alsnog verzendkosten in rekening zullen brengen.
Hoe zit het met uw veiligheid bij het gebruik van onze producten?
Uiteraard kunt er ervan uitgaan dat al onze producten aan strenge veiligheidseisen voldoen. Alle producten zijn gecertificeerd en geschikt bevonden tegen stofdeeltjes tot 50x de grenswaarde. Zo zijn alle wegwerpmaskers bijvoorbeeld voorzien van een zogenaamd FFP3 filter. Ook hebben de maskers en overalls een ISO keurmerk. Hierdoor is het voor ons mogelijk om u als klant de best mogelijke bescherming te bieden.
Waarom zou u voor onze producten kiezen?
Alle producten die wij aanbieden zijn onderworpen aan strenge keuringen waardoor u als consument zo goed mogelijk beschermd bent bij het verwijderen van asbest. Daarbij testen wij onze producten op duurzaamheid zodat wij er zeker van zijn dat u als consument een zo maximaal mogelijke bescherming geniet voor een scherpe prijs.
Waarom kunnen wij geen 100% bescherming bieden?
Het probleem met asbestvezels is dat deze in steeds kleinere deeltjes breken. Onze maskers beschermen tot 50x de grenswaarde, wat het maximale is voor stofmaskers. Mochten er maskers zijn die beschermen tegen meer dan 50x de grenswaarde dan zou de weerstand voor de ademhaling te groot worden. Onze leveranciers geven aan dat hun maskers minimaal 98% van de vezels tegenhouden, BLS geeft zelfs aan dat ze een bescherming bieden van 99.2%, maar dit is voor ons uiteraard niet te controleren.
Wat is het verschil tussen wegwerpmaskers en duurzame maskers?
Het verschil zit hem in het feit dat de aansluiting op het gelaat dubbel zo goed is, waardoor de verontreinigde lucht die langs het masker gaat wordt verminderd. De filtertechniek is echter hetzelfde, beiden beschermen namelijk tot 50x de grenswaarde.
Wat moet u doen indien een product beschadigd bij u aankomt?
Indien u onverhoopt een beschadigd product van ons ontvangt, dan mag dit product absoluut niet gebruikt worden en dient teruggestuurd te worden naar de Asbestshop. Gelieve per mail of telefonisch hiervoor contact met ons op te nemen.
Zijn onze klantbeoordelingen echt?
Wij maken gebruik van Trusted Shops als een onafhankelijke dienstverlener voor het verkrijgen van beoordelingen. Trusted Shops heeft maatregelen genomen om ervoor te garanderen dat het om echte beoordelingen gaat.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor verzending binnen zowel Nederland als België zijn € 5,95 (excl. btw.) voor orders tot € 75,- (excl. btw.). Voor orders die in een brievenbuspakje passen bedragen de verzendkosten € 3,45 (excl. btw.). Orders vanaf € 75,- (excl. btw.) worden naar zowel Nederland als België kosteloos verstuurd.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
Bestellingen die op werkdagen voor 12:00 uur bij ons binnenkomen, worden doorgaans dezelfde dag verstuurd. Om de levertijd te kunnen garanderen is het enkel mogelijk producten te bestellen die bij ons op voorraad zijn. Houd er wel rekening mee dat bestellingen pas worden verwerkt als de betaling voltooid is. Bij sommige betaalmethodes kan dit enkele dagen duren.
Waarom adviseren wij het om nooit een neerzettoestemming te geven aan de vervoerder?
Indien u een neerzettoestemming geeft dan neemt u de volledige 100% van de verantwoordelijkheid over van DPD. Indien de bestelling niet wordt geleverd en/of gestolen dan heeft u pech. Voor zowel DPD als hun transportverzekering wordt het pakket aangemerkt als geleverd (en heeft u nergens meer recht op).
Wat doen wij met bestellingen die niet betaald zijn?
Op het moment dat wij een betaalbevestiging hebben ontvangen, gaan wij over tot het verzenden van de producten. In het geval van bijvoorbeeld overschrijving kan het enkele dagen duren voordat wij deze bevestiging krijgen, waardoor de bestelling mogelijk later wordt verstuurd.
Voor wie is een gebruikersaccount?
Iedereen kan bij ons een account aanmaken, echter is dit voor de zakelijke of terugkerende klant interessanter.
Waarom een account aanmaken?
In de basis geeft u ons de toestemming om uw gegevens en aankopen op te slaan in een voor u zichtbaar systeem. Uiteraard zijn deze gegevens beveiligd en zullen deze gegevens nooit door ons vrijwillig aan derde worden verstrekt. Als u inlogt kunt u alle transacties controleren die gemaakt zijn op deze account en door ons geacht betrouwbare bedrijven kunnen in de toekomst via de site op factuur/rekening bestellen.
Wat zijn de voordelen van een account?
Als u inlogt op uw account om een bestelling te plaatsen, dan hoeft uw NAW-gegevens maar Ă©Ă©n keer in te vullen. Ook kunt u eerder gemaakte bestellingen inzien, waardoor eerder aangeschafte producten makkelijke terug te vinden zijn, of de betreffende bestelling makkelijk herhaald kan worden. Uiteraard worden uw gegevens beveiligd opgeslagen en zullen door ons nooit vrijwillig aan derde partijen worden verstrekt.
Na onze goedkeuring is het mogelijk om bestellingen op factuur/rekening via de webshop te plaatsen.
Ik heb een account aangemaakt, wanneer kan ik op factuur/rekening bestellen?
Op het moment dat wij uw aanvraag binnenkrijgen voeren wij een bedrijfscontrole uit. Op basis van de uitkomst van deze controle bepalen wij of u op factuur/rekening mag bestellen. Indien u namens uw bedrijf enkel op factuur/rekening mag bestellen, neem dan contact met ons op.
Hoe zit het met de regels voor het zelf verwijderen van asbest?
Als het gaat om kleinere hoeveelheden hechtgebonden asbesthoudend materiaal, dan mag u dit zelf verwijderen. De totale oppervlakte mag dan niet meer dan 35m² zijn. Verder moet het asbesthoudend materiaal onbeschadigd zijn en mag u alleen de hechtgebonden* variant zelf verwijderen. Als bijvoorbeeld het dak waar asbesthoudend materiaal in verwerkt werd is ingestort, dan moet u een erkend bedrijf inschakelen voor het laten verwijderen van het asbest. Verder mag u dus ook niet met grof geschut het dak bijvoorbeeld laten instorten om het proces te versnellen, hierbij zullen asbestvezels vrijkomen met alle mogelijke gevolgen van dien.
Indien u het asbest zelf gaat verwijderen, dan moet u de gemeente waarin u woonachtig bent hiervan op de hoogte brengen.
*Meer informatie vindt u op onderstaande URL
https://asbestshop.nl/De-verwerking-van-asbest-in-producten
Waar kunt u het verwijderde materiaal naartoe brengen?
U kunt het asbestafval kwijt bij de milieustraat in de gemeente waar u woonachtig bent. LET OP DAT HET ASBEST OP DE JUISTE WIJZE IS VERPAKT!
Hoe moet het asbest verpakt worden voor aanlevering bij de gemeente?
De wetgeving vereist dat al het asbestafval lucht- en vezeldicht wordt verpakt. Hiervoor gebruikt u speciale inpakfolie. De totale verpakkingsdikte moet 2 x 100mu zijn (2 x 0,1mm). U zult het afval dus in 2 lagen folie moeten inpakken. Vervolgens zal het plastic luchtdicht afgeplakt moeten worden met tape.
Het asbest kan ik toch ook bij het grofvuil doen?
Volgens de wetgeving moet u het asbest naar de milieustraat in uw gemeente brengen. Houd er rekening mee dat de regels voor asbest er niet voor niets zijn, en dat bij onverantwoorde omgang met het afval serieuze gezondheidsrisico’s kunnen ontstaan. Het wegbrengen van het afval kan weliswaar kosten met zich meebrengen, maar op deze manier veroorzaakt u in ieder geval geen gezondheidsrisico’s voor uzelf en/of derden.
Wat doet de overheid met het ingezamelde asbest?
Asbest kan niet worden hergebruikt, noch worden verwerkt tot een ander product. Momenteel wordt asbest ondergronds opgeslagen en is het op deze manier niet meer gevaarlijk gezien de vezels niet meer verspreid kunnen worden door het grondwater of de lucht. Voor de toekomst wordt er gezocht naar andere verwerkingsmogelijkheden.
Wat kost het om asbest te laten verwijderen?
Het is moeilijk om hier een vaste prijs op te zetten, maar we kunnen wel enkele richtprijzen geven. In onze bibliotheek is extra informatie te vinden over de mogelijke kosten voor het laten opruimen van asbest.